Playing to Win
How Strategy Really Works
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 18,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
LJ Ganser
Über diesen Titel
Playing to Win, a noted Wall Street Journal and Washington Post best seller, outlines the strategic approach Lafley, in close partnership with strategic adviser Roger Martin, used to double P&G’s sales, quadruple its profits, and increase its market value by more than $100 billion when Lafley was first CEO (he led the company from 2000 to 2009). The book shows leaders in any type of organization how to guide everyday actions with larger strategic goals built around the clear, essential elements that determine business successwhere to play and how to win.
Lafley and Martin have created a set of five essential strategic choices that, when addressed in an integrated way, will move you ahead of your competitors. They are: (1) What is our winning aspiration? (2) Where will we play? (3) How will we win? (4) What capabilities must we have in place to win? and (5) What management systems are required to support our choices? The result is a playbook for winning.
The stories of how P&G repeatedly won by applying this method to iconic brands such as Olay, Bounty, Gillette, Swiffer, and Febreze clearly illustrate how deciding on a strategic approachand then making the right choices to support itmakes the difference between just playing the game and actually winning.
Playing to Win outlines a proven method that has worked for some of today’s most celebrated brands and products. Let this book serve as your new guide to winning, as well.
©2013 A.G. Lafley and Roger L. Martin (P)2013 Audible, Inc.Das sagen andere Hörer zu Playing to Win
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- NDelle
- 14.10.2019
Great Book on Strategic Thinking
Great mindset book with some actual help items to try out yourself. Rounded up perfectly with real market and company examples.
Totally would recommend this to everyone.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Hatem Azzam
- 26.12.2022
Extraordinary Innovative Strategy Playbook For the Modern Time
This is simply a piece of art! An Extraordinary Innovative Strategy Playbook For the Modern Time. I can’t recompiled this book more for any leader or organization who want to learn how to make strategy really work and for building strategic leadership thinking capabilities.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
1 Person fand das hilfreich
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Raf Raf
- 27.06.2022
Nuggets of wisdom but poorly delivered
The audio book goes on and on about P&G but here and there are nuggets of wisdom.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
1 Person fand das hilfreich
-
Gesamt
- J. Nowak
- 02.09.2021
Advertisement for P&G with no clear structure
This book pales in comparison to "Good Strategy, Bad Strategy. Whereas "Good Strategy, Bad Strategy" very briefly explains what exactly a strategy is and what it is not, it quickly delved into the process of creating a proper strategy.
I stopped this book after an hour of rambling about how P&G has made excellent decisions thanks to the author with no clear path to action for the reader.
The lessons in that hour were:
- Strategy = Making decisions
- Decide for good things
- Decide against bad things
- Sometimes you need to experiment and take risks
- Here's 100 good decisions P&G made thanks to the author
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Peter
- 15.05.2021
homage to P&G
Basically an homage to P&G and to the Author himself... for an actual learning about strategy to shallow
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Vincent
- 15.11.2024
Langweilige Story und schwer zu folgen
Ich hatte gehofft, mit diesem Buch eine neue Perspektive im Bereich Vertrieb zu erhalten. Aber die Storyline ist nicht nachvollziehbar und leider sehr langweilig und man verliert schnell das Interesse. Leider ein Fehlkauf. Nicht zu empfehlen
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.