Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
The New Nature of Business
- The Path to Prosperity and Sustainability
- Gesprochen von: Walter Dixon
- Spieldauer: 7 Std. und 17 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 17,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
In The New Nature of Business: The Path to Prosperity and Sustainability, businessman Andre Hoffmann and journalist Peter Vanham describe how companies should change their ways to have continued success, and why the current modus operandi is not working. They present a template for creating "sustainable prosperity", and case-studies of companies that survived and thrived by opting for change. In doing so, they provide a way out of long-standing dilemmas, such as how to balance business needs with impact on nature, shareholders with stakeholders, and short-term vs. long-term profits.
You'll find:
- A first-hand account of global healthcare company Roche's sustainability practice, as told by Andre (Roche's vice-chairman), chairman Severin Schwan, and several other senior management members
- Case-studies and lessons of organizations with visionary leaders, such as INSEAD, IKEA, Harley Davidson, and Holcim
- Strategies for addressing the negative externalities and trade-offs that arise from doing business; identifying the right metrics and targets to deliver on your purpose; and accounting for human, social, and natural capital, alongside financial capital