The Confidence Game Titelbild

The Confidence Game

Why We Fall for It...Every Time

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Confidence Game

Von: Maria Konnikova
Gesprochen von: Maria Konnikova
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 20,95 € kaufen

Für 20,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Think you can’t get conned? Think again. The New York Times best-selling author of Mastermind: How to Think Like Sherlock Holmes explains how to spot the con before they spot you.

A compelling investigation into the minds, motives, and methods of con artists - and the people who fall for their cons over and over again.

While cheats and swindlers may be a dime a dozen, true conmen - the Bernie Madoffs, the Jim Bakkers, the Lance Armstrongs - are elegant, outsized personalities, artists of persuasion, and exploiters of trust. How do they do it? Why are they successful? And what keeps us falling for it, over and over again? These are the questions that journalist and psychologist Maria Konnikova tackles in her mesmerizing new book.

From multimillion-dollar Ponzi schemes to small-time frauds, Konnikova pulls together a selection of fascinating stories to demonstrate what all cons share in common, drawing on scientific, dramatic, and psychological perspectives. Insightful and gripping, the audiobook brings listeners into the world of the con, examining the relationship between artist and victim. The Confidence Game asks not only why we believe con artists, but also examines the very act of believing and how our sense of truth can be manipulated by those around us.

©2016 Maria Konnikova (P)2016 Penguin Audio
Beziehungen Seelische & Geistige Gesundheit Soziologie
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Never Split the Difference Titelbild
The Biggest Bluff Titelbild
The 50th Law Titelbild
Meditations Titelbild
Mastery Titelbild
How to Win Friends & Influence People Titelbild
Influence, New and Expanded Titelbild
Why Nations Fail Titelbild
Pre-Suasion Titelbild

Kritikerstimmen

"It’s a startling and disconcerting read that should make you think twice every time a friend of a friend offers you the opportunity of a lifetime.” (Erik Larson, number one New York Times best-selling author of Dead Wake and best-selling author of Devil in the White City)

“With meticulous research and a facility for storytelling, Konnikova makes this intriguing topic absolutely riveting.” (Kirkus, starred review)

"Told with vigor and enthusiasm, this study of the psychology of the con artist is riveting and cleverly told.” (Publishers Weekly, starred review)

Das sagen andere Hörer zu The Confidence Game

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    5
  • 4 Sterne
    4
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    2
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    5
  • 4 Sterne
    2
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    3
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    6
  • 4 Sterne
    3
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    2
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    2 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Great book but...

... a weak speaker. They should've spent a few more bucks to hire a professional.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.