The Cold Start Problem
How to Start and Scale Network Effects
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 24,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Andrew Chen
-
Von:
-
Andrew Chen
Über diesen Titel
A start-up executive and investor draws on expertise developed at the premier venture capital firm, Andreessen Horowitz, and as an executive at Uber to address how tech’s most successful products have solved the dreaded "cold start problem” - by leveraging network effects to launch and scale toward billions of users.
Although software has become easier to build, launching and scaling new products and services remains difficult. Start-ups face daunting challenges entering the technology ecosystem, including stiff competition, copycats, and ineffective marketing channels. Teams launching new products must consider the advantages of “the network effect”, where a product or service’s value increases as more users engage with it. Apple, Google, Microsoft, and other tech giants utilize network effects, and most tech products incorporate them, whether they’re messaging apps, workplace collaboration tools, or marketplaces. Network effects provide a path for fledgling products to break through, attracting new users through viral growth and word of mouth.
Yet most entrepreneurs lack the vocabulary and context to describe them - much less understand the fundamental principles that drive the effect. What exactly are network effects? How do teams create and build them into their products? How do products compete in a market where every player has them? Andrew Chen draws on his experience and on interviews with the CEOs and founding teams of LinkedIn, Twitch, Zoom, Dropbox, Tinder, Uber, Airbnb, and Pinterest - to offer unique insights in answering these questions. Chen also provides practical frameworks and principles that can be applied across products and industries.
The Cold Start Problem reveals what makes winning networks thrive, why some start-ups fail to successfully scale, and, most crucially, why products that create and compete using the network effect are vitally important today.
©2021 Andrew Chen (P)2021 HarperCollins PublishersDas sagen andere Hörer zu The Cold Start Problem
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Niklas
- 28.01.2022
Instant classic and must read!
I'm working for a product with network effects. Never seen a book summarizing all there is to know in such a brilliant, entertaining and insightful way.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
1 Person fand das hilfreich