The Cold Start Problem Titelbild

The Cold Start Problem

How to Start and Scale Network Effects

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Cold Start Problem

Von: Andrew Chen
Gesprochen von: Andrew Chen
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 24,95 € kaufen

Für 24,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

A start-up executive and investor draws on expertise developed at the premier venture capital firm, Andreessen Horowitz, and as an executive at Uber to address how tech’s most successful products have solved the dreaded "cold start problem” - by leveraging network effects to launch and scale toward billions of users.

Although software has become easier to build, launching and scaling new products and services remains difficult. Start-ups face daunting challenges entering the technology ecosystem, including stiff competition, copycats, and ineffective marketing channels. Teams launching new products must consider the advantages of “the network effect”, where a product or service’s value increases as more users engage with it. Apple, Google, Microsoft, and other tech giants utilize network effects, and most tech products incorporate them, whether they’re messaging apps, workplace collaboration tools, or marketplaces. Network effects provide a path for fledgling products to break through, attracting new users through viral growth and word of mouth.

Yet most entrepreneurs lack the vocabulary and context to describe them - much less understand the fundamental principles that drive the effect. What exactly are network effects? How do teams create and build them into their products? How do products compete in a market where every player has them? Andrew Chen draws on his experience and on interviews with the CEOs and founding teams of LinkedIn, Twitch, Zoom, Dropbox, Tinder, Uber, Airbnb, and Pinterest - to offer unique insights in answering these questions. Chen also provides practical frameworks and principles that can be applied across products and industries.

The Cold Start Problem reveals what makes winning networks thrive, why some start-ups fail to successfully scale, and, most crucially, why products that create and compete using the network effect are vitally important today.

©2021 Andrew Chen (P)2021 HarperCollins Publishers
Geschäftsentwicklung & Unternehmertum
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Crossing the Chasm Titelbild
The Hard Thing About Hard Things Titelbild
Build Titelbild
Shoe Dog Titelbild
Zero to One Titelbild
The Mom Test Titelbild
The Almanack of Naval Ravikant Titelbild
Inspired Titelbild
Built to Sell Titelbild
Continuous Discovery Habits Titelbild
Thinking in Bets Titelbild
Hacking Growth Titelbild
The Black Swan, Second Edition: The Impact of the Highly Improbable: With a new section: "On Robustness and Fragility" Titelbild
High Output Management Titelbild
Principles Titelbild
Read Write Own Titelbild

Das sagen andere Hörer zu The Cold Start Problem

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    22
  • 4 Sterne
    7
  • 3 Sterne
    2
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    18
  • 4 Sterne
    4
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    18
  • 4 Sterne
    4
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Instant classic and must read!

I'm working for a product with network effects. Never seen a book summarizing all there is to know in such a brilliant, entertaining and insightful way.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

1 Person fand das hilfreich