Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

Reinhören
  • Radical Candor

  • How to Get What You Want by Saying What You Mean
  • Von: Kim Scott
  • Gesprochen von: Kim Scott
  • Spieldauer: 9 Std. und 23 Min.
  • 4,6 out of 5 stars (123 Bewertungen)

Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Radical Candor

Von: Kim Scott
Gesprochen von: Kim Scott
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 13,95 € kaufen

Für 13,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

Read by the author, Kim Scott

A practical guide to those bewildered or exhausted by management, written for bosses and those who manage bosses. Drawing on years of first-hand experience, Radical Candor shows you how to be successful while retaining your integrity and humanity. From Kim Scott, former manager at Google and Apple, and CEO coach to Silicon Valley.


'Reading Radical Candor will help you build, lead, and inspire teams to do the best work of their lives' – Sheryl Sandberg, former chief operating officer at Meta (Facebook) and author of Lean In

If you don't have anything nice to say then don't say anything at all . . . right?

While this advice may work for home life, as Kim Scott has seen first hand, it is a disaster when adopted by managers in the work place.

Scott earned her stripes as a highly successful manager at Google before moving to Apple where she developed a class on optimal management. Radical Candor draws directly on her experiences at these cutting edge companies to reveal a new approach to effective management that delivers huge success by inspiring teams to work better together by embracing fierce conversations.

Radical Candor is the sweet spot between managers who are obnoxiously aggressive on the one side and ruinously empathetic on the other. It is about providing guidance, which involves a mix of praise as well as criticism – delivered to produce better results and help your employees develop their skills and increase success.

Great bosses have a strong relationship with their employees, and Scott has identified three simple principles for building better relationships with your employees:

  • Make it personal
  • Get stuff done
  • Understand why it matters


Radical Candor is the perfect handbook for those who are looking to find meaning in their job and create an environment where people love both their work and their colleagues, and are motivated to strive to ever greater success.

'If you manage people - whether it be 1 person or a 1,000 - you need Radical Candor. Now' – Daniel H. Pink, author of the New York Times bestseller Drive

©2017 Kim Scott (P)2017 Macmillan Digital Audio
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Radical Candor: Fully Revised & Updated Edition Titelbild
The Making of a Manager Titelbild
Start with Why Titelbild
The Five Dysfunctions of a Team Titelbild
Nonviolent Communication Titelbild
The Coaching Habit Titelbild
Leaders Eat Last Titelbild
Outliers Titelbild
Getting Naked Titelbild
Transformed Titelbild
The Power of Vulnerability Titelbild
Think Again Titelbild
Good to Great Titelbild
Contagious Titelbild
An Elegant Puzzle: Systems of Engineering Management Titelbild
Supercommunicators Titelbild

Das sagen andere Hörer zu Radical Candor

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    81
  • 4 Sterne
    34
  • 3 Sterne
    5
  • 2 Sterne
    3
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    54
  • 4 Sterne
    27
  • 3 Sterne
    19
  • 2 Sterne
    4
  • 1 Stern
    6
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    65
  • 4 Sterne
    34
  • 3 Sterne
    10
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    1

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Very helpful and actionable suggestions on how to level up leadership skills

I wish I read it before I became a manager as the book covers a lot of topics I struggled with for example: giving and encouraging constructive feedback, performance management and building engagement and ownership within teams 10/10

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    4 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Great book, worth it to get the physical copy

I think this is a book you need to own a physical copy of. There are several charts and models that are a bit hard to follow via audio.
The content is great though, one of the best leadership books I read lately. I love how Kim Scott shares stories to illustrate the concepts.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

1 Person fand das hilfreich

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

It will elevate your feedback mindset.

Read it as I am quite sure nobody around you is really trying to get educated on how to give feedback. Make sure to not just be the average of people around you but to make the average better.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    5 out of 5 stars

great idea, personal stories and clear techniques

I loved it. I am not a manager, but I found the ideas of radical candor extremely important for any healthy and cooperative team culture. So I am very glad I read it.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    4 out of 5 stars
  • Geschichte
    3 out of 5 stars

Excellent book about communication and management

I like the care personally communication concept a lot but a bit too much management content

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    2 out of 5 stars
  • Sprecher
    2 out of 5 stars
  • Geschichte
    3 out of 5 stars

Vieles schon bekannt

Für deutsche Teamleiter ist dieses Buch nur bedingt geeignet. Wer in Deutschland schon einmal in einem Team gearbeitet hat, der praktiziert die radikale Offenheit wahrscheinlich schon. In den höheren Etagen gibt es damit schon mal Probleme, aber dann lässt sich das oft auch nicht durch eine offenere Kommunikation verbessern.
Vieles ist einfach selbstverständlich; so würde ich nie sagen "Du bist dumm." sondern "Ich denke deine Idee funktioniert nicht. Was hältst du davon?".
Dennoch... ein paar gute Tips gab es. Insbesondere die Vorschläge zum Kennenlernen der Ziele der Kollegen und wie man darauf eingeht gefiel mir gut. Wer mit internationalen Teams (insbesondere amerikanischen) arbeitet, wird diesem Buch wahrscheinlich auch mehr abgewinnen können.

Die Sprecherin ist am Anfang etwas gewöhnungsbedürftig - Betonungen wurden seltsam geschnitten. Gegen Ende des Buches wird es aber angenehmer.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

2 Leute fanden das hilfreich