Good to Great Titelbild

Good to Great

Why Some Companies Make the Leap...And Others Don't

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Good to Great

Von: Jim Collins
Gesprochen von: Jim Collins
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 36,95 € kaufen

Für 36,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Built to Last, the defining management study of the '90s, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the very beginning.

But what about companies that are not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness? Are there those that convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? If so, what are the distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?

Over five years, Jim Collins and his research team have analyzed the histories of 28 companies, discovering why some companies make the leap and others don't. The findings include:

  • Level 5 Leadership: A surprising style, required for greatness
  • The Hedgehog Concept: Finding your three circles, to transcend the curse of competence
  • A Culture of Discipline: The alchemy of great results
  • Technology Accelerators: How good-to-great companies think differently about technology
  • The Flywheel and the Doom Loop: Why those who do frequent restructuring fail to make the leap
©2001 Jim Collins (P)2005 HarperCollins Publishers
Management & Leadership
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Built to Last Titelbild
Great by Choice Titelbild
The Hard Thing About Hard Things Titelbild
Start with Why Titelbild
The Five Dysfunctions of a Team Titelbild
Der Weg zu den Besten Titelbild
Zero to One Titelbild
The Effective Executive Titelbild
Leaders Eat Last Titelbild
Scaling Up Titelbild
The Lean Startup Titelbild
Rework Titelbild
Good Strategy/Bad Strategy Titelbild
High Output Management Titelbild
The New One Minute Manager Titelbild
The Advantage Titelbild

Kritikerstimmen

"Like Built to Last, Good to Great is one of those books that managers and CEOs will be reading and rereading for years to come." (Amazon.com review)
"If you believe that a visionary leader with a strong ego is an essential component of sustained business success, then Jim Collins has a few thousand words for you. His carefully researched audiobook explains that the success of companies that outperform the market for 15 years in a row comes from selfless leadership, rigorous focus, and a culture of discipline....[T]here's another reason this book has burst through as a bestseller, which you can feel in Collins's narration: He is honestly excited about his research and unconventional findings. ( AudioFile)

Das sagen andere Hörer zu Good to Great

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    223
  • 4 Sterne
    71
  • 3 Sterne
    27
  • 2 Sterne
    5
  • 1 Stern
    12
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    197
  • 4 Sterne
    55
  • 3 Sterne
    22
  • 2 Sterne
    4
  • 1 Stern
    8
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    184
  • 4 Sterne
    64
  • 3 Sterne
    22
  • 2 Sterne
    5
  • 1 Stern
    8

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Outstanding!

Die Erkenntnisse dieser Untersuchung sollten der Maßstab eines jeden Unternehmens und Organisation an sich selbst sein!
Das Bild des idealen Chefs widerspricht an so vielen Stellen dem, was man heute erlebt. Hoffentlich dauert es nicht 20 Jahre, bis diese Erkenntnisse Schule machen.
@ Jim: Vielen Dank!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

Great structure

Although such content makes a lot of sense in the hard copy, Jim did a great job in putting into down in words. As a habit I first listen books then decide if I’d buy the hard copy or not, and this one deserves a hard copy in my office.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

One of the important Books every Leader should have read

One of the important Books every Leader should have read. For me it was one of the important Books ever.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

1 Person fand das hilfreich

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

timeless essentials

Great to discover the timeless essentials making "still" the difference, in past, future and the NoW !

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

2 Leute fanden das hilfreich

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Great principles to make a good company a great on

Welcher Moment von Good to Great ist Ihnen besonders im Gedächtnis geblieben?

Three core disciplines.

Was wäre für andere Hörer sonst noch hilfreich zu wissen, um das Hörbuch richtig einschätzen zu können?

Fantastic, although very long, audio book.
You can almost take the lessons as a step by step guide to turn a good company into a great one. Great read/audio book for any leader, brave enough to go to greatness.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Valuable success research and findings

Good to great thoroughly investigate the factors that make a company great. The findings are extremely worth to read / listen. E.g. the level 5 leader is something that makes sense, but is quite unexpected in terms of common knowledge. Worth to read!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    3 out of 5 stars
  • Sprecher
    1 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Speaker gets on my nerves

great book that will be everlasting. even after decades it is great to re-read. but the reader is a catastrophe. he makes it really hard to listen to him longer than 20 min. his peaks and high pitched accents are more than annoying. this content deserves a more mature reader!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    4 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

Stay for the Data!

Asks a very interesting question, and stays for a detailed study to answer it. You dive into the mindset that created great progress, and how it was evident in subtleties that many overlook. This makes for a not just fascinating, but also very instructive experience.

In the interpretation, some places smelled of a correlation-causality fallacy; the author is often implying causality in places where the exact mechanisms aren't obvious, at least to me as a reader. This includes the causal interactions between the presented concepts, also not spending much time on the question how much they vary independently. I also found terminology like "Level 5 Leader" and "The Three Circles" to bring associations that don't seem an especially great fit for the described concepts.

However, the well-presented results easily make up for this. Going through Good to Great feels like a very, very insightful visit to some of the greatest organizational transformations stock market history can offer.

So overall, this is a definite must read.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

2 Leute fanden das hilfreich

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

completely outstanding!!

Must have/ hear if you want to build a great company. Lots of valuable content and also great, that Jim reads the book by himself.
Absolutely value for money

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

A must read business book

Certainly one of the best books I’ve read so far.
Outlines exactly with practical examples, how to transfer your business to a great business. It shows you what the best businesses in the world do to be truly great.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.