
Reamde
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 34,95 € kaufen
-
Gesprochen von:
-
Malcolm Hillgartner
-
Von:
-
Neal Stephenson
Über diesen Titel
“Stephenson has a once-in-a-generation gift: he makes complex ideas clear, and he makes them funny, heartbreaking, and thrilling.” - Time
The #1 New York Times bestselling author of Anathem, Neal Stephenson is continually rocking the literary world with his brazen and brilliant fictional creations - whether he’s reimagining the past (The Baroque Cycle), inventing the future (Snow Crash), or both (Cryptonomicon). With Reamde, this visionary author whose mind-stretching fiction has been enthusiastically compared to the work of Thomas Pynchon, Don DeLillo, Kurt Vonnegut, and David Foster Wallace - not to mention William Gibson and Michael Crichton - once again blazes new ground with a high-stakes thriller that will enthrall his loyal audience, science and science fiction, and espionage fiction fans equally. The breathtaking tale of a wealthy tech entrepreneur caught in the very real crossfire of his own online fantasy war game, Reamde is a new high - and a new world - for the remarkable Neal Stephenson.
©2011 by Neal Stephenson. (P)2011 Brilliance Audio, all rights reserved.Kritikerstimmen
“Stephenson...delivers a sprawling thriller that shows him in complete control of his story.” (Publishers Weekly)
“Noir futurist Stephenson returns to cyberia with this fast-moving though sprawling techno-thriller...Who’ll prevail? We don’t know till the very end, thanks to Stephenson’s knife-sharp skills as a storyteller. An intriguing yarn—most geeky, and full of satisfying mayhem.” (Kirkus Reviews, starred review)
“Sometimes when you’re reading Neal Stephenson, he doesn’t just seem like one of the best novelists writing in English right now; he seems like the
only one.” (Lev Grossman, Time)
Echtes Kopfkino, welches nur zu empfehlen ist!
Eines der besten Hörbücher überhaupt
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Thrilling novel but you have to like gunfights
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Excellent
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Entertaining
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Reamde. A must read for Neal Stephenson fans
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Malcolm Hillgartner has a great voice and is a fine interpreter of the story who does the accents of the characters in such a way that it almost feels like an radio drama. I more and more became to like audio books since they enable me to read a book in the car. I dislike radio and always enjoyed reading in the train, however, traveling by car each day does not allow me to read a printed book.
Too bad that Amazon puts the reviews of the Kindle, the Printed and the audio book edition all together, since especially the audio edition is really a different thing.
Neal Stephensons best book
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Beim ersten Mal Lesen von REAMDE war ich einigermaßen enttäuscht. Warum? Was mich an den Neal Stephenson-Büchern bisher immer fasziniert hat, war zum einen das Aufgreifen eines oder mehrerer bestimmten Themas (Cyberspace und andere bei Snowcrash, Nanotechnologie bei Diamond Age, etc., bis hin zu Quantenphysik in Anathem) in Verbindung mit einer abgefahrenen Story und unglaublicher Detailtiefe. Muss man mögen, klar, aber als Fan
Im Vergleich dazu ist Reamde halt fast ein wenig gewöhnlich.
Nach dem Hören dann dennoch fünf Sterne, denn a) die Story ist trotzdem packend, b) der Schreibstil gefällt mir wie immer und c) ist es weit überdurchschnittlich für einen Actionthriller.
Aber für das nächste Buch darf es doch wieder ein wenig abgefahrener werden ;-).
P.S. Verstehe nicht warum, aber Anathem, eines der besten weil abgefahrensten Bücher von NS ist IMMER NOCH NICHT verfügbar auf Audible, leider.
Anders, aber immer noch sehr gut...
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Suspense at its finest
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Waffennarren, MMORP Spielefans und Fans von Gewaltorgien im terroristischen Umfeld.
Technik - wie es der Titel suggeriert - Fehlanzeige!
Ich habe 10 Anläufe gebraucht, um es zu hören. Letztendlich verschwendete Zeit.
Nur für Freaks
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Then, after about one fifth of the book, there is a plot twist, so random, unpredictable and severe that it twists the plot in a completely new direction. Just imagine, you bought Harry Potter, expecting a book about a wizarding school, just for Harry to be expelled after 50 pages and then the rest of the book describing Harry's regular high school live and him becomming involved in organized crime. Maybe not a bad story but not what you expected to get when you bought the book.
As a thriller, the book hase some really intense and captivating passages. However, Stephensons writing style is very often like every character plus the narrator were some kind of Sherlock Holmes. An insane amount of text is used to describe how characters are evaluating situations and predicting actions of other characters and then describing how those other characters are executing those actions. It's partially rather exhausting.
Lastly, I think that Stephenson does not do a good job in conveying danger. Minor characters are often introduced and killed of rather quickly. Some times, those scenes and characters would not have been necessary at all, leaving me wonder why the author felt the need of even including those scenes just to get the people killed. On the other hand, the "plot armor" of the main characters feel rather strong. This is also due to the reason of too often occuring and too random "deus ex machina" events, saving them from very bad situations. What is the point of Stephenson describing scenes, behaviors and trains of thought in meticoulus detail, just for the saving element too often be something completely unpredictable?
Thriller with a bad description
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.