No Filter Titelbild

No Filter

The Inside Story of Instagram

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

No Filter

Von: Sarah Frier
Gesprochen von: Megan Tusing, Sarah Frier
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 21,95 € kaufen

Für 21,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Winner of the 2020 Financial Times and McKinsey Business Book of the Year Award

Named “Best Book of the Year” by Fortune, The Financial Times, The Economist, Inc. Magazine, and NPR

In this “sequel to The Social Network” (The New York Times), award-winning reporter Sarah Frier reveals the never-before-told story of how Instagram became the most culturally defining app of the decade.

“The most enrapturing book about Silicon Valley drama since Hatching Twitter” (Fortune), No Filter “pairs phenomenal in-depth reporting with explosive storytelling that gets to the heart of how Instagram has shaped our lives, whether you use the app or not” (The New York Times).

In 2010, Kevin Systrom and Mike Krieger released a photo-sharing app called Instagram, with one simple but irresistible feature: It would make anything you captured look more beautiful. The cofounders cultivated a community of photographers and artisans around the app, and it quickly went mainstream. In less than two years, it caught Facebook’s attention: Mark Zuckerberg bought the company for a historic one billion dollars when Instagram had only 13 employees.

That might have been the end of a classic success story. But the cofounders stayed on, trying to maintain Instagram’s beauty, brand, and cachet, considering their app a separate company within the social networking giant. They urged their employees to make changes only when necessary, resisting Facebook’s grow-at-all-costs philosophy in favor of a strategy that highlighted creativity and celebrity. Just as Instagram was about to reach a billion users, Facebook’s CEO Mark Zuckerberg - once supportive of the founders’ autonomy - began to feel threatened by Instagram’s success.

Frier draws on unprecedented access - from the founders of Instagram, as well as employees, executives, and competitors; Anna Wintour of Vogue; Kris Jenner of the Kardashian-Jenner empire; and a plethora of influencers worldwide - to show how Instagram has fundamentally changed the way we show, eat, travel, and communicate, all while fighting to preserve the values which contributed to the company’s success. “Deeply reported and beautifully written” (Nick Bilton, Vanity Fair), No Filter examines how Instagram’s dominance acts as a lens into our society today, highlighting our fraught relationship with technology, our desire for perfection, and the battle within tech for its most valuable commodity: our attention.

©2020 Sarah Frier (P)2020 Simon & Schuster Audio
Geschäftsentwicklung & Unternehmertum Inhaltserstellung & Soziale Medien
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Chip War Titelbild
Elon Musk Titelbild
Super Pumped Titelbild
Trillion Dollar Coach Titelbild
Billion Dollar Loser Titelbild
Shoe Dog Titelbild
High Output Management Titelbild
The Founders Titelbild
The Culture Code Titelbild
The Making of a Manager Titelbild
The Ride of a Lifetime Titelbild
Crossing the Chasm Titelbild
Too Big to Fail Titelbild
Hooked: How to Build Habit-Forming Products Titelbild

Das sagen andere Hörer zu No Filter

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    16
  • 4 Sterne
    18
  • 3 Sterne
    2
  • 2 Sterne
    1
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    17
  • 4 Sterne
    8
  • 3 Sterne
    3
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    1
Geschichte
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    9
  • 4 Sterne
    16
  • 3 Sterne
    3
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

Will recommend

I’ve listened the whole book on my way to work in the past months.
It’s really interesting to know the story behind Instagram and what happens after Facebook acquired them.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    4 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

Better than I expected

I was hoping the book to be more superficial, but it was a nice surprise. Following the inside story of Instagram, evolution and what it has become, got me thinking the impact social media has had in our lifes. It also made me more conscious of the tricks that the play on us to get us to use more and more the app.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.