How You Decide: The Science of Human Decision Making
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 37,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Ryan Hamilton
Über diesen Titel
People have always been fascinated by how the mind works. Thousands of times each day, we are presented with choices that require decisions: from what to wear each day to where to live. Over millennia philosophers, theologians, and mathematicians have all weighed in on how we make decisions, and in recent centuries economists, psychologists, and sociologists have joined this investigation. Some of these past theories are essentially aspirational, describing decision making as it should be, not as it often is.
This course provides a different view. In How You Decide: The Science of Human Decision Making, Professor Ryan Hamilton, associate professor of marketing at Emory University's Goizueta Business School, uses research revealed via the scientific method to understand and explain human decision making. While his easygoing manner and anecdotes about surprising and bizarre choices will keep you enthralled, Professor Hamilton also shares what decision science has revealed through empirically tested theories that make falsifiable predictions and lead to testable hypotheses. Based on the outcomes of his own published experiments and those of his colleagues, Dr. Hamilton presents information that allows you to better understand the choices you face every day, the tools you can use to make the best decisions for your personal goals, and how to most effectively influence the decisions of others.
Throughout this course, you'll examine complex and seemingly simple decisions and see the factors that play into both. You'll understand the pitfalls of routines that have become such a part of life that they obscure the decision making process and learn how the memory of a song or joke heard years ago can have an effect on a decision being made today.
Dr. Hamilton emphasizes the complex nature of human beings and the many environmental, physical, and emotional aspects of life that can impact any specific decision at any given moment.
PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying reference material will be available in your Library section along with the audio.
©2016 The Teaching Company, LLC (P)2016 The Great CoursesDas sagen andere Hörer zu How You Decide: The Science of Human Decision Making
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- smolzo
- 16.06.2019
very very good
narrator was the best I ever encountered! clear accent, nice voice, authentic performance.
book was great, scientific and super informative in an entertaining, easy to follow way. didn't feel like it was "dumbed down"but was so easy to follow. I'll keep it on my virtual bookshelf for sure!
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Wibbi
- 07.07.2020
Sehr informativ
Sehr gut und verständlich vorgetragen. Vor allem ist der Kurs so strukturiert, dass auch längere Pausen zwischen den Kapiteln keine wesentliche Beeinträchtigung darstellen.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Heidi P.
- 04.06.2023
Very good insights clearly presented
I was afraid the conferences would be about marketing, but they are really about the learning about human decision making. It does have a marketing twist to it, but it is useful in all areas of life. Could be used as a way to manipulate people’s decisions, but more interestingly, to see the “flaws” in my own decision making.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Stefan Höschele
- 23.01.2023
Great stuff
I thoroughly enjoyed the presentations. People who know something about decision science will not learn lots of new stuff here, but the whole area is still great stuff! And well presented.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
1 Person fand das hilfreich
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Markus
- 30.09.2017
Impressive
One of my favourite books of this series.
The author presents app. two dozens of contemporary theories in the field of decision making in an extremely clear and concise way. Ideas are introduced, bolstered by studies (excellent bibliography!) and discussed. A great college-level text book, though easy to listen to/read - and it is fun!
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.