Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

  • You Are What You Watch

  • How Movies and TV Affect Everything
  • Von: Walt Hickey
  • Spieldauer: 6 Std. und 40 Min.

Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
You Are What You Watch Titelbild

You Are What You Watch

Von: Walt Hickey
Für 0,00 € im Abo vorbestellen

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 49,95 € vorbestellen

Für 49,95 € vorbestellen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
activate_primeday_promo_in_buybox_DT

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Co-Intelligence Titelbild
The Anxious Generation Titelbild
Hits, Flops, and Other Illusions Titelbild
The Hungry Brain Titelbild
Creativity, Inc. (The Expanded Edition) Titelbild
Determined Titelbild
Think Faster, Talk Smarter Titelbild
Same as Ever Titelbild
Writing for Busy Readers Titelbild
Hidden Potential Titelbild
Outlive Titelbild
Elon Musk Titelbild
Trick Mirror Titelbild
The Canceling of the American Mind Titelbild
Act Like a Leader, Think Like a Leader Titelbild

Inhaltsangabe

Pulitzer Prize-winning author and data expert Walt Hickey explains the power of entertainment to change our biology, our beliefs, how we see ourselves, and how nations gain power.

Virtually anyone who has ever watched a profound movie, a powerful TV show, or read a moving novel understands that entertainment can and does affect us in surprising and significant ways. But did you know that our most popular forms of entertainment can have a direct physical effect on us, a measurable impact on society, geopolitics, the economy, and even the future itself? In You Are What You Watch, Walter Hickey—Pulitzer Prize winner and former chief culture writer at acclaimed data site FiveThirtyEight.com—proves how exactly how what we watch (and read and listen to) has a far greater effect on us and the world at large than we imagine.

Employing a mix of research, deep reporting, and 100 data visualizations, Hickey presents the true power of entertainment and culture. From the decrease in shark populations after Jaws to the increase in women and girls taking up archery following The Hunger Games, You Are What You Watch proves its points not just with research and argument, but hard data. Did you know, for example, that crime statistics prove that violent movies actually lead to less real-world violence? And that the international rise of anime and Manga helped lift the Japanese economy out of the doldrums in the 1980s? Or that British and American intelligence agencies actually got ideas from the James Bond movies?

In You Are What You Watch, listeners will be given a nerdy, and sobering, celebration of popular entertainment and its surprising power to change the world.

©2023 Walter Hickey (P)2024 Dreamscape Media

Das sagen andere Hörer zu You Are What You Watch

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.