Year Zero
A Novel
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 28,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
John Hodgman
-
Von:
-
Rob Reid
Über diesen Titel
An alien advance party was suddenly nosing around my planet.
Worse, they were lawyering up....
In the hilarious tradition of The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Rob Reid takes you on a headlong journey through the outer reaches of the universe - and the inner workings of our absurdly dysfunctional music industry.
Low-level entertainment lawyer Nick Carter thinks it's a prank, not an alien encounter, when a redheaded mullah and a curvaceous nun show up at his office. But Frampton and Carly are highly advanced (if bumbling) extraterrestrials. And boy, do they have news.
The entire cosmos, they tell him, has been hopelessly hooked on humanity's music ever since "Year Zero" (1977 to us), when American pop songs first reached alien ears. This addiction has driven a vast intergalactic society to commit the biggest copyright violation since the Big Bang. The resulting fines and penalties have bankrupted the whole universe. We humans suddenly own everything - and the aliens are not amused.
Nick Carter has just been tapped to clean up this mess before things get ugly, and he's an unlikely galaxy-hopping hero: He's scared of heights. He's also about to be fired. And he happens to have the same name as a Backstreet Boy. But he does know a thing or two about copyright law. And he's packing a couple of other pencil-pushing superpowers that could come in handy.
Soon he's on the run from a sinister parrot and a highly combustible vacuum cleaner. With Carly and Frampton as his guides, Nick now has 48 hours to save humanity, while hopefully wowing the hot girl who lives down the hall from him.
©2012 Robert Reid (P)2012 Random House AudioKritikerstimmen
"Fans of Douglas Adams will rave about this smart, funny satire. Debut novelist Reid, founder of Listen.com, has crafted a masterly plot that deftly skewers the American obsession with music, money, and power. Fast paced and original, this is highly recommended." (Library Journal [starred review])
"Witty and original - I loved it. A biting satire of the record business and those who run it...and ultimately ran it into the ground." (Cliff Bleszinski, creator, Gears of War)
"With chess master precision, the refreshingly ray gun-free novel wittily plays with the possibilities of its fantastical plot. It mixes airtight point-and-counter point rounds of arguments with wild travails to distant worlds. The careful cohesion of Year Zero is a marvel given its star-hopping digressions." (Buffalo News)
Das sagen andere Hörer zu Year Zero
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Dr. Andreas J. Häusler
- 19.08.2018
Can't compete with "After On"
Albeit it's by far not as brilliant as Rob Reid's "After On", the story does explore some fine ideas. The voice actor, though, is definitely sub-par: he sound somewhat demotivated and it's very hard to make out the minuscule differences in how he narrates the different voice actors and his "normal" reading voice.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
-
Gesamt
- molosovsky
- 20.07.2012
Erde: Beste Mukke des Universums!
Rob Reid hat merklich großen Spaß dabei, seine Erfahrungen als Internet-Unternehmer (Listen.com) mit dem Hick-Hack um Urheberrecht, Musik-Lizenzen und Co in Form einer ideenreichen SF-Satire aufzubereiten.
Die Story fängt so an: Im Universum gibt es viele hoch entwickelte Zivilisationen, die der Menschheit auf allen erdenklichen Gebieten überlegen sind. Auf allen Gebieten? Ende der siebziger Jahre entdecken die ersten Aliens die Musik der Erdbewohner und die Heftigkeit der Begeisterung für menschliche Musik ändert alles im Kosmos. Nun, gute dreissig Jahre später, haben die Außerirdischen festgestellt, dass sie bis in alle Ewigkeit und noch länger pleite sind, wenn sie die Strafen für all die illigalen Kopien menschlicher Musik zahlen müssten (und zu den wichtigsten Gesetzen der hoch entwickelten Außerirdischen gehört, die Bestimmungen primitiver Gesellschaften zur Verbreitung und Aufführung ihrer Kunst zu respektieren).
Nick Carter (nicht zu verwechseln mit seinem Namenszwilling von den ›Backstreet Boys‹) ist Anwalt bei der größten und aggressivsten New Yorker Kanzlei, die sich auf Vertretung der Interessen der Musikindustrie spezialisiert hat. Eines Tages stehen zwei Außerirdische in seinem Büro (in Gestalt eines rothaarigen Mullahs und einer kurvenreichen Nonne), und Nick wird zu einem Helden wider Willen mit dem Ziel, die Menschheit zu retten, denn nicht alle Aliens sind glücklich darüber, dass die Menschen die beste Musik des Universums machen.
Wunderbar gelesen von John Hodgman (da z.T. recht schnelles Englisch, sollte gutes Verstänis für Internet- und — aktuelles und SF-typisches — Technobabbel vorhanden sein, um das Hörbuch genießen zu können). Gutes Gefühl für die Komik, feine Unterscheidung verschiedener Charaktere.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
1 Person fand das hilfreich
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- M88W
- 17.06.2021
'Cause I want my audiobooks that way..
Tell me why, why is this audiobook so funny? Tell me why, why didn’t I discover this sooner? …
No seriously… If you were at least a bit conscious during the late 70s 80s, 90sor early 2000s you will love this book. This book is drenched in cosmic coincidences, saw-it-coming yet funny puns and just pure joy. All that is achieved without giving you the sense of overtrying, overacting, or trying to be forcefully funny. The matter is just so hilarious, so crazy, and yet almost… almost so logic, you think it could be true. Or at least you'll wish the universe would be so humorous and ironic. I recommend this audiobook to everyone who needs a break from reality, a vacation-book or something for a rainy day. It will not whisk you away into a galaxy far, far away but into a world full of oftentimes lovable, sometimes well-meaning, and sometimes dubious characters. A universe where the song “Welcome back” by John Sebastian (aka the “Welcome back Mr. Kotter Theme”) was the first intergalactic hit. Do I need to say more?
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.