Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

Reinhören
  • The Risk-Driven Business Model

  • Four Questions That Will Define Your Company
  • Von: Karan Girotra, Sergueri Netesine
  • Gesprochen von: Jonathan Yen
  • Spieldauer: 6 Std. und 4 Min.
  • 4,0 out of 5 stars (1 Bewertung)

Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Risk-Driven Business Model

Von: Karan Girotra, Sergueri Netesine
Gesprochen von: Jonathan Yen
0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 23,95 € kaufen

Für 23,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

How to outsmart risk.

Risk has been defined as the potential for losing something of value. In business, that value could be your original investment or your expected future returns.

The Risk-Driven Business Model will help you manage risk better by showing how the key choices you make in designing your business models either increase or reduce two characteristic types of risk - information risk, when you make decisions without enough information, and incentive-alignment risk, when decision makers' incentives are at odds with the broader goals of the company. Leaders who understand how the structure of their business model affects risk have the power to create wealth, revolutionize industries, and shape a better world.

INSEAD's Karan Girotra and Serguei Netessine, noted operations and innovation professors who have consulted with dozens of companies, walk you through a business model audit to determine what key decisions get made in a business, when they get made, who makes them, and why we make the decisions we do.

By changing your company's key decisions within this framework, you can fundamentally alter the risks that will impact your business.

This book is for entrepreneurs and executives in companies involved in dynamic industries where the locus of risk is shifting, and includes lessons from Zipcar, Blockbuster, Apple, Benetton, Kickstarter, Walmart, and dozens of other global companies.

The Risk-Driven Business Model demystifies business model risk, with clear directives aimed at improving decision making and driving your business forward.

©2014 Harvard Business School Publishing Corporation (P)2016 Recorded Books
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Das sagen andere Hörer zu The Risk-Driven Business Model

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.