The Man Who Lied to his Laptop Titelbild

The Man Who Lied to his Laptop

What Machines Teach Us About Human Relationships

Reinhören

Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 30.04.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen des Angebots.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Aktiviere das befristete Angebot, mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach 3 Monaten bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Man Who Lied to his Laptop

Von: Clifford Nass, Corina Yen
Gesprochen von: Sean Pratt
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 30.04.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 23,95 € kaufen

Für 23,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Startling insights into persuasion, trust, empathy, and teamwork, based on how we treat our computers....

The driver was insistent: “A woman should not be giving directions.” Despite the customer-service rep’s reassurance that the navigation system in his car wasn’t actually a woman - just a computer with a female voice - the driver (and many others like him) refused to listen. There was only one person for BMW to call for help: Clifford Nass, one of the world’s leading experts on how people interact with technology.

After two decades of studying problems like BMW’s GPS system, Microsoft’s Clippy (the most hated animated character of all time), and online evaluations that led people to lie to their laptops, Nass has developed a powerful theory: Our brains can’t fundamentally distinguish between interacting with people and interacting with devices. We will “protect” a computer’s feelings, feel flattered by a brown-nosing piece of software, and even do favors for technology that has been “nice” to us. All without even realizing it.

Nass has found that the most powerful strategies for working with people can be learned from watching what succeeds and fails in technology interfaces. If a computer can make friends, build teams, and calm powerful emotions, so can any of us.

Nass’s studies reveal:

  • Mixing criticism with praise - a popular tactic for managers - is a destructive method of evaluation.
  • Opposites don’t attract - except when one gradually changes to become more like the other.
  • Flattery works - even when the recipient knows it’s flattery.
  • Team-building exercises don’t build teams - but the right T-shirt can.
  • Misery loves company - but only if the company is miserable, too.

Nass’s discoveries push the boundaries of both psychology and technology and provide nothing less than a new blueprint for successful human relationships.

©2010 Clifford Nass, Corina Yen (P)2010 Gildan Media Corp
Beziehungen Geschichte & Kultur Seelische & Geistige Gesundheit

Kritikerstimmen

"With the help of real experiments, rather than anecdotes or impressions, Clifford Nass uses people's interactions with computers as a window into social and professional life. The book is filled with insights about an increasingly important part of our lives." (Steven Pinker, Harvard College Professor of Psychology, Harvard University)

Das sagen andere Hörer zu The Man Who Lied to his Laptop

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.