The Deadline Effect Titelbild

The Deadline Effect

How to Work Like It's the Last Minute - Before the Last Minute

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Deadline Effect

Von: Christopher Cox
Gesprochen von: George Newbern
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 14,95 € kaufen

Für 14,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

In the tradition of Charles Duhigg’s The Power of Habit, a wise and fascinating book that shows us how “we can make deadlines work for us instead of the other way around” (The Wall Street Journal).

Perfectionists and procrastinators alike agree - it’s natural to dread a deadline. Whether you are completing a masterpiece or just checking off an overwhelming to-do list, the ticking clock signals despair. Christopher Cox knows the panic of the looming deadline all too well - as a magazine editor, he has spent years overseeing writers and journalists who couldn’t meet a deadline to save their lives. After putting in a few too many late nights in the newsroom, he became determined to learn the secret of managing deadlines. He set off to observe nine different organizations as they approached a high-pressure deadline. Along the way, Cox made an even greater discovery: these experts didn’t just meet their big deadlines - they became more focused, productive, and creative in the process.

An entertaining blend of “behavioral science, psychological theory, and academic studies with compelling storytelling and descriptive case studies” (Financial Times), The Deadline Effect reveals the time-management strategies these teams used to guarantee success while staying on schedule: a restaurant opening for the first time, a ski resort covering an entire mountain in snow, a farm growing enough lilies in time for Easter, and more. Cox explains how to use deadlines to our advantage, the dynamics of teams and customers, and techniques for using deadlines to make better, more effective decisions.

©2021 Christopher Cox. All rights reserved (P)2021 Simon & Schuster, Inc. All rights reserved
Erfolg im Beruf Seelische & Geistige Gesundheit
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Kritikerstimmen

"George Newbern narrates this enlightening audiobook with brisk pacing that makes it fun to hear and easy to absorb. His rich timbre combines well with his seemingly endless supply of phrasing options to make his engagement with the author's message sound genuine." (AudioFile Magazine)

Das sagen andere Hörer zu The Deadline Effect

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.