The Corporation in the Twenty-First Century Titelbild

The Corporation in the Twenty-First Century

Why (almost) everything we are told about business is wrong

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Corporation in the Twenty-First Century

Von: John Kay
Gesprochen von: Peter Wicks
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 27,95 € kaufen

Für 27,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

SHORTLISTED FOR THE FINANCIAL TIMES AND SCHRODERS BUSINESS BOOK OF THE YEAR 2024

"Original and thought-provoking... A brilliantly erudite account of the major waves in the theory and practice of management" - The Financial Times

"The doyen of British thinkers on the evolution of business...One of the great attractions of his [work] is that he stands above and apart from conventional political attitudes" - Literary Review

For generations, we have defined a corporation as a business run by a capitalist elite, that uses its accumulated wealth to own the means of production and exercise economic power.

That is no longer the reality. In the twenty-first century, our most desired goods and services aren't stacked in warehouses or on container ships: they appear on your screen, fit in your pocket or occupy your head.
But even as we consume more than ever before, big business faces a crisis of legitimacy. The pharmaceutical industry creates life-saving vaccines but has lost the trust of the public. The widening pay gap between executives and employees is destabilising our societies. Facebook and Google have more customers than any companies in history but are widely reviled.

John Kay, one of the greatest economists of our time, describes how the pursuit of shareholder value has destroyed some of the leading companies of the twentieth century. Incisive and provocative, this book redefines successful commercial activity and leadership, the knowledge economy and what the future of the modern corporation might be.©2024 John Kay (P)2024 Profile Books Ltd
Arbeitsplatz- & Organisationsverhalten Geld & Finanzen Ökonomie
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Unit X Titelbild
The Unaccountability Machine Titelbild
The Right Kind of Wrong Titelbild
Supercommunicators Titelbild
On Freedom Titelbild
On the Edge Titelbild
Possible Titelbild
Conflict Titelbild
The Power Law Titelbild
New Cold Wars Titelbild
Invention and Innovation Titelbild
The Political Thought of Xi Jinping Titelbild
The Geek Way Titelbild
Anatomy of a Breakthrough Titelbild

Das sagen andere Hörer zu The Corporation in the Twenty-First Century

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 1 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    1
Sprecher
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 1 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    1

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.