Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
The Corporation in the Twenty-First Century
- Why (almost) everything we are told about business is wrong
- Gesprochen von: Peter Wicks
- Spieldauer: 14 Std. und 20 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Leider können wir den Artikel nicht hinzufügen, da Ihr Warenkorb bereits seine Kapazität erreicht hat.
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Für 27,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Kauf durchführen mit:
Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Inhaltsangabe
SHORTLISTED FOR THE FINANCIAL TIMES AND SCHRODERS BUSINESS BOOK OF THE YEAR 2024
"Original and thought-provoking... A brilliantly erudite account of the major waves in the theory and practice of management" - The Financial Times
"The doyen of British thinkers on the evolution of business...One of the great attractions of his [work] is that he stands above and apart from conventional political attitudes" - Literary Review
For generations, we have defined a corporation as a business run by a capitalist elite, that uses its accumulated wealth to own the means of production and exercise economic power.
That is no longer the reality. In the twenty-first century, our most desired goods and services aren't stacked in warehouses or on container ships: they appear on your screen, fit in your pocket or occupy your head.
But even as we consume more than ever before, big business faces a crisis of legitimacy. The pharmaceutical industry creates life-saving vaccines but has lost the trust of the public. The widening pay gap between executives and employees is destabilising our societies. Facebook and Google have more customers than any companies in history but are widely reviled.
John Kay, one of the greatest economists of our time, describes how the pursuit of shareholder value has destroyed some of the leading companies of the twentieth century. Incisive and provocative, this book redefines successful commercial activity and leadership, the knowledge economy and what the future of the modern corporation might be.
"Original and thought-provoking... A brilliantly erudite account of the major waves in the theory and practice of management" - The Financial Times
"The doyen of British thinkers on the evolution of business...One of the great attractions of his [work] is that he stands above and apart from conventional political attitudes" - Literary Review
For generations, we have defined a corporation as a business run by a capitalist elite, that uses its accumulated wealth to own the means of production and exercise economic power.
That is no longer the reality. In the twenty-first century, our most desired goods and services aren't stacked in warehouses or on container ships: they appear on your screen, fit in your pocket or occupy your head.
But even as we consume more than ever before, big business faces a crisis of legitimacy. The pharmaceutical industry creates life-saving vaccines but has lost the trust of the public. The widening pay gap between executives and employees is destabilising our societies. Facebook and Google have more customers than any companies in history but are widely reviled.
John Kay, one of the greatest economists of our time, describes how the pursuit of shareholder value has destroyed some of the leading companies of the twentieth century. Incisive and provocative, this book redefines successful commercial activity and leadership, the knowledge economy and what the future of the modern corporation might be.
©2024 John Kay (P)2024 Profile Books Ltd
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2
Das sagen andere Hörer zu The Corporation in the Twenty-First Century
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
Es gibt noch keine Rezensionen