The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I Titelbild

The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I

Contacting Distributors and Agents and Promoting Your Film Through Festivals, Theaters, and the Media

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I

Von: Gini Graham Scott
Gesprochen von: Jill Sughrue
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 15,95 € kaufen

Für 15,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

The Complete Guide to Distributing an Indie Film provides a step-by-step guide for setting up distribution for your film. It is designed primarily for independent filmmakers who are distributing their first few films with budgets ranging from under $200,000 to a few million. It is divided into six sections which include:

  • an overview of the distribution process, which describes the many channels for distributing a film, creating a realistic strategy, and approaching and assessing distributors and sales agents
  • creating your printed materials and deliverables, such as creating a poster, screener, trailer, and a complete film in different formats
  • publicizing your film, from working with a publicist to doing it yourself; topics covered include creating press releases, a press kit, and a media portfolio, and contacting the media
  • entering film festivals, including deciding which festivals to enter, upping your chances of getting in, and increasing your ability to get awards and attention
  • arranging for theatrical screenings, from setting up screenings and making deals to building an audience
  • making contacts at the AFM, whether you attend or make connections from afar

The audiobook is drawn from the author’s experiences in distributing and promoting her own feature film, attending festivals and conferences, going to the AFM, helping clients who have set up theatrical screenings, and doing research on recent developments and trends in distribution.

©2015 Gini Graham Scott (P)2019 Gini Graham Scott
Kunst Marketing & Vertrieb
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Das sagen andere Hörer zu The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.