The Bystander Effect Titelbild

The Bystander Effect

The Psychology of Courage and Inaction

Reinhören

Hol dir dieses Angebot 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 21.01.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Angebot, mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach den 3 Monaten erhältst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Bystander Effect

Von: Catherine Sanderson
Gesprochen von: Catherine Sanderson
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 21.01.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 17,95 € kaufen

Für 17,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

‘Fantastic … It explains the misperception of stacked odds and personal powerlessness that stops individuals challenging bad behaviour. Stunning. Humbling. Thought-provoking’
Kathryn Mannix, author of With the End in Mind

In the face of discrimination, bad behaviour, evil and abuse, why do good people so often do nothing?

Every day, we see examples of bad or immoral behaviour – from sexual harassment to political corruption, from negligence to bullying.

Why did no one stop the abduction of Jamie Bulger, despite many witnesses reporting they felt uneasy seeing the two-year-old's distress? How did the USA gymnastics team doctor, Larry Nassar, abuse hundreds of young women under his care for so long? Why didn't anyone intervene when David Dao, an innocent sixty-nine-year-old man, was forcibly removed from his seat on a United Airlines aeroplane and dragged down the aisle by security officers? How did large crowds of men get away with sexually assaulting an estimated 1,200 women in Cologne during the 2015 New Year's Eve celebrations?

In The Bystander Effect, pioneering psychologist Catherine Sanderson uses real-life examples, neuroscience and the latest psychological studies to explain why we might be good at recognising bad behaviour but bad at taking action against it. With practical strategies to transform your thinking, she shows how we can all learn to speak out, intervene, think outside the group mentality and ultimately become braver versions of ourselves.

Courage is not a virtue we're born with. A bystander can learn to be brave.

©2020 Catherine Sanderson (P)2020 HarperCollins Publishers Limited
Geschichte Philosophie Seelische & Geistige Gesundheit

Kritikerstimmen

"In this powerful, well-written book, Catherine Sanderson explains what psychology has taught us about why good people so often do nothing. If you have ever regretted being silent (and who hasn't?) this is the book for you." (Barry Schwartz, author of The Paradox of Choice)

"Thoughtful and beautifully written. A smart and practical guide to becoming a better and braver version of ourselves." (Daniel Gilbert, author of Stumbling on Happiness)

"Catherine Sanderson, like no other psychologist, invades our minds. Her riveting storytelling challenges us to rethink why we avert our eyes to evil, tolerate bullying, and excuse unforgivable workplace behaviour." (Walter V. Robinson, former editor of the Pulitzer-winning Boston Globe team)

Das sagen andere Hörer zu The Bystander Effect

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.