Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
The Bungler
- Gesprochen von: Richard Easton, Adam Godley, Alan Mandell, Christopher Neame, Paula Jane Newman, Darren Richardson, Kate Steele
- Spieldauer: 2 Std. und 4 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 7,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
In 17th-century Sicily, a clever valet named Mascarille tries to help his boss, Lélie, win the girl of his dreams – only to find that Lélie is a monumental dunce who ruins every one of his intricate schemes. Undaunted, Mascarille invents progressively wilder plots, only to see his best-laid plans go very awry in Molière’s The Bungler, translated by Richard Wilbur.
This is an L.A. Theatre Works full cast performance starring Richard Easton as Mascarille, Adam Godley as Lelie, Alan Mandell as Trufaldin, Dakin Matthews as Ergaste, Christopher Neame as Pandolphe, Paula Jane Newman as Celie, Darren Richardson as Andres, John Sloan as Léandre, Norman Snow as Anselme, and Kate Steele as Hippolyte. This recording contains an interview with Mechele Leon, Associate Professor of Classical and Contemporary French Theatre at the University of Kansas.
Beschreibung von Audible
L.A. Theatre Works provides a first-rate production to Moliere’s first full-length play, a gem overshadowed by his other classics, The Misanthrope and Tartuffe. The cast features movie, television, and stage veterans, including Tony Award winner Richard Easton, and Tony and multi-time Olivier Award nominee Adam Godley. The performances of celebrated translator Richard Wilbur’s vibrant recreation of valet Mascarille’s ever wilder and crazier schemes to help his boss win love bring to life for English-speaking audiences the hilarity, the original rhyming verse construction, and the play’s roots in traditional commedia dell'arte.