The Big Moo Titelbild

The Big Moo

Stop Trying to Be Perfect and Start Being Remarkable

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Big Moo

Von: Seth Godin, The Group of 33
Gesprochen von: Seth Godin
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 16,95 € kaufen

Für 16,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Most organizations are stuck in a rut. On one hand, they understand all the good things that will come with growth. On the other, they're petrified that growth means change, and change means risk, and risk means death. Nobody wants to screw up and ruin a good thing, so most companies (and individuals) just keep trying to be perfect at the things they've always done.

In 2003, Seth Godin's Purple Cow challenged organizations to become remarkable: to drive growth by standing out in a world full of brown cows. It struck a huge chord and stayed on the Business Week best seller list for nearly two years. You can hear countless brainstorming meetings where people refer to purple cows and say things like, "That's not good enough. We need to create a big moo!"

But how do you create a big moo, an insight so astounding that people can't help but remark on it, like digital TV recording (TiVo) or overnight shipping (FedEx), or the world's best vacuum cleaner (Dyson)? Godin worked with 32 of the world's smartest thinkers to answer this critical question. And the team, with the likes of Tom Peters, Malcolm Gladwell, Guy Kawasaki, Mark Cuban, Robyn Waters, Dave Balter, Red Maxwell, and Randall Rothenberg on board, created an incredibly useful audiobook that's fun to listen to and perfect for groups to share, discuss, and apply.

The Big Moo is a simple audiobook in the tradition of Fish and Don't Sweat the Small Stuff. Instead of lecturing you, it tells stories that stick to your ribs and light your fire. It will help you to create a culture that consistently delivers remarkable innovations.

©2005 by its respective authors: Tom Peters, Malcolm Gladwell, Guy Kawasaki, Randall Rothenberg, Jackie Huba, Promise Phelon, April Armstrong, Polly LaBarre, William Godin, Julie Anixter, Dean DeBiase, Red Maxwell, Alan Webber, Heath Row, Mark Cuban, Dave Balter, Lisa Gansky, Kevin Carroll, Robyn Waters, Carol Cone, Lynn Gordon, Marcia Hart, Tim Manners, Dan Pink, Jay Gouliard, Marc Benioff, Donna Sturgess, Amit Gupta, Jacqueline Novogratz, Robin Williams, Tom Kelley, Chris Meyer, and Seth Godin; 2005 Do You Zoom, Inc. (P)2005 Audible, Inc.
Erfolg im Beruf Management & Leadership
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Beschreibung von Audible

The Big Moo: Stop Trying to Be Perfect and Start Being Remarkable is more than just a business self-help manual. With extensive research and real-life case studies at its core, this collection is perfect for any business or individual trying to achieve more than the status quo. Written by Seth Godin and 33 other notable authors, including the likes of Tom Peters and Malcom Gladwell, The Big Moo is filled with stories that investigate the deeper strategy and choices behind successful businesses. Seth Godin's performance is particularly well-suited to relaying anecdotes and research in a light and accessible tone.

Das sagen andere Hörer zu The Big Moo

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    9
  • 4 Sterne
    2
  • 3 Sterne
    4
  • 2 Sterne
    1
  • 1 Stern
    1
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    6
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    1
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    6
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    1

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars

Locker-leichte Denkanstöße

Seth Godin ist ja bekannt für einprägsame Marketing-Weisheiten und den etwas anderen, frischen Ansatz, wie er an 'den Kunden' herangeht. In The Big Moo findet sich nichts, was man nicht auch aus Purple Cow kennen würde, aber auf wirklich eingängige Weise verpackt und präsentiert. Hintergrund des Buches ist die Idee, mit der 'Gruppe der 33' namhafte und originelle Köpfe der Szene zusammenzupacken und so immer neue kreative Ansätze gemeinsam zu entwickeln. So findet sich also mit Tom Peters, Malcolm Gladwell und vielen anderen die Crème de la Crème versammelt.

In kurzen, voneinander unabhägigen Geschichten werden Lehrsätze, Denkanstöße und kleine Praxisbeispiele vorgetragen und interpretiert -- simpel, lebendig, grundlegend und immer wieder für ein Aha-Erlebnis gut. Perfekt für eine kleine Zwischendurch-Auffrischung des Wissens um diesen außergewöhnlichen Marketing-Ansatz geeignet und deshalb immer wieder hörbar!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

3 Leute fanden das hilfreich

  • Gesamt
    1 out of 5 stars
  • Sprecher
    1 out of 5 stars
  • Geschichte
    1 out of 5 stars

Unstructured mess and not about marketing

Based on book description, that was supposed to be something about marketing, essays by well-known experts.
In fact - it is a mess, unclear who wrote what, nothing specific about marketing, a mix of made-up stories (eg, about some bicycle mechanic, some retail shop owner) and well-known stories (Toyota fight for quality - what does this has to do with marketing).
Content in few words: dare! Be different! Try new things, for example, go to an Asian restaurant. If you can not travel, read a travel guide ( I am not joking, this is literally the content)
Seriously?

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.