Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
Tech Monopoly
- The MIT Press Essential Knowledge Series
- Gesprochen von: Tristan Morris
- Spieldauer: 4 Std. und 18 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 14,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
In recent years, the astronomical rise of tech giants like Amazon, Apple, Meta, and Microsoft has been criticized as anticompetitive, and many have wondered if antitrust law can help protect workers and consumers. In Tech Monopoly, Herbert Hovenkamp explores competition problems in a wide range of high-tech firms—from those that sell purely digital products, such as video streaming, search, software, or email services, to others that sell more traditional "tactile" products, such as hardware, clothing, groceries, or rides. He offers a realistic look at the powers and limitations of antitrust law in tech markets with an assessment that is as comprehensive as it is accessible.
After a general introduction to antitrust law, Tech Monopoly considers how competitive harm should be assessed in these markets. Then Hovenkamp looks at the role of large digital platforms, including Amazon, Alphabet, Apple, Meta, and Microsoft, and considers whether their size alone is an antitrust problem or if the concern should be limited to market power. Finally, the author addresses the very difficult problem of remedies. Should we "break up" big tech, and if so, how? What kind of breakup of these firms would make users or others better off? And if breakups are not the only possible antitrust fix, are there more effective and less disruptive alternatives?