Strategic Risk Management Titelbild

Strategic Risk Management

New Tools for Competitive Advantage in an Uncertain Age

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Strategic Risk Management

Von: Paul C. Godfrey, Emanuel Lauria, John Bugalla, Kristina Narvaez
Gesprochen von: Joe Bronzi
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 20,95 € kaufen

Für 20,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

This audiobook presents a new approach to risk management that enables executives to think systematically and strategically about future risks and deal proactively with threats to their competitive advantages in an evermore volatile, uncertain, complex, and ambiguous world.

Organizations typically manage risks through traditional tools such as insurance and risk mitigation. Some employ enterprise risk management which looks at risk holistically throughout the organization. But these tools tend to focus organizational attention on past actions and compliance. Executives need to tackle risk head-on as an integral part of their strategic planning process, not by looking in the rearview mirror.

Strategic risk management (SRM) is a forward-looking approach that helps teams anticipate events or exposures that fundamentally threaten or enhance a firm’s position.

The authors - experts in both business strategy and risk management - define strategic risks and show how they differ from operational risks. They offer a road map that describes architectural elements of SRM (knowledge, principles, structures, and tools) to show how leaders can integrate them to effectively design and implement a future-facing SRM program.

SRM gives organizations a competitive advantage over those stuck in outdated risk management practices. For the first time, it enables them to look squarely out the front windshield.

©2020 Paul C. Godfrey, Emanuel V. Lauria, Jr., John A. Bugalla, Kristina L. Narvaez (P)2020 Paul C. Godfrey, Emanuel V. Lauria, Jr., John A. Bugalla, Kristina L. Narvaez
Geld & Finanzen Management & Leadership
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Das sagen andere Hörer zu Strategic Risk Management

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.