Social Justice in Schools Titelbild

Social Justice in Schools

A Framework for Equity in Education (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series)

Reinhören

Hol dir dieses Angebot 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 21.01.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Angebot, mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach den 3 Monaten erhältst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Social Justice in Schools

Von: Charles A. Barrett PhD, Ivory A. Toldson PhD - foreword
Gesprochen von: Charles A. Barrett PhD
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 21.01.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 27,95 € kaufen

Für 27,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Read by the author, this book guides PreK-12 educators and school-based clinicians on how to embed socially just practices into their day-to-day roles to achieve more equitable outcomes. Social Justice in Schools uses vivid vignettes and personal reflections to demystify complex concepts. It pinpoints ways educators can better understand their racially and ethnically minoritized students, reflect on and challenge implicit bias in assessment and decision making, and build meaningful home–school relationships. Supplemental materials include discussion questions, resources for professional learning, and reproducible handouts and forms that can be downloaded and printed. This title is in The Guilford Practical Intervention in the Schools Series, edited by Sandra M. Chafouleas.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying PDF will be available in your Audible Library along with the audio.

©2023 Charles A. Barrett and Ivory A. Toldson (P)2023 The Guilford Press
Bildung Rassismus & Diskriminierung Seelische & Geistige Gesundheit

Kritikerstimmen

"This essential book will engage educators across disciplines and at all levels—from preservice teachers to practicing school psychologists. It provides insight into what social justice means in the context of schooling and how educators' daily practices can facilitate social justice for the children, families, and communities they serve. Barrett has created an easy-to-read book that is a call to action for educators concerned with equity, fairness, and opportunity for marginalized students."—Sherrie L. Proctor, PhD, School Psychology Program, Queens College, City University of New York

"While many social justice books are written from a theoretical perspective that leaves the reader wondering what to do next, Barrett’s book focuses on knowledge and tools that educators can use right away. Case studies, vignettes, resources, and reflection questions aid in understanding specific ways to enact anti-racist ideals. Using the 'Five C's of Equity' described in the book will allow school teams to change practices, policies, and behavior to ensure equitable outcomes. A 'must read'!"—Andria Amador, EdD, NCSP, Senior Director of Behavioral Health Services, Boston Public Schools

"Rooted in Bronfenbrenner’s ecological systems theory, this book provides an accessible, resourceful, and thorough framework for centering social justice work in school contexts. Drawing on literature from multiple disciplines and from his own positionalities and life experiences as a Black professional, Barrett challenges the reader to critically reflect about power and to unlearn deficit frames. He invites all educators to a journey of creative co-imagination of systemic change at the level of policy, assessment, and in learning spaces, proposing a transformation that can center all languages and ways of learning."—María Rosa Brea-Spahn, PhD, CCC-SLP, Department of Communicative Sciences and Disorders, New York University

Das sagen andere Hörer zu Social Justice in Schools

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.