Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
Scroogenomics
- Why You Shouldn't Buy Presents for the Holidays
- Gesprochen von: Lloyd James
- Spieldauer: 3 Std. und 52 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 11,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
Lively and informed, Scroogenomics illustrates how our consumer spending generates vast amounts of economic waste - to the shocking tune of 85 billion dollars each winter. Economist Joel Waldfogel provides solid explanations to show us why it's time to stop the madness and think twice before buying gifts for the holidays.When we buy for ourselves, every dollar we spend produces at least a dollar in satisfaction, because we shop carefully and purchase items that are worth more than they cost. Gift giving is different. We make less-informed choices, max out on credit to buy gifts worth less than the money spent, and leave recipients less than satisfied, creating what Waldfogel calls "deadweight loss." Waldfogel indicates that this waste isn't confined to Americans--most major economies share in this orgy of wealth destruction. While recognizing the difficulties of altering current trends, Waldfogel offers viable gift-giving alternatives.By reprioritizing our gift-giving habits, Scroogenomics proves that we can still maintain the economy without gouging our wallets, and reclaim the true spirit of the holiday season.
Kritikerstimmen
"Waldfogel delivers a badly needed poke in the eye at holiday-time consumer madness, positing that not only is compulsory gift giving stressful and expensive, but it's economically unsound.... This lively, spot-on book may be the one gift that still makes sense to buy come Black Friday. ( Publishers Weekly)(Publishers Weekly )