Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

Reinhören
  • Scroogenomics

  • Why You Shouldn't Buy Presents for the Holidays
  • Von: Joel Waldfogel
  • Gesprochen von: Lloyd James
  • Spieldauer: 3 Std. und 52 Min.

Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Scroogenomics

Von: Joel Waldfogel
Gesprochen von: Lloyd James
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 11,95 € kaufen

Für 11,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

Christmas is a time of seasonal cheer, family get-togethers, holiday parties, and-gift giving. Lots and lots - and lots - of gift giving. It's hard to imagine any Christmas without this time-honored custom. But let's stop to consider the gifts we receive - the rooster sweater from Grandma or the singing fish from Uncle Mike. How many of us get gifts we like? How many of us give gifts not knowing what recipients want? Did your cousin really look excited about that jumping alarm clock?

Lively and informed, Scroogenomics illustrates how our consumer spending generates vast amounts of economic waste - to the shocking tune of 85 billion dollars each winter. Economist Joel Waldfogel provides solid explanations to show us why it's time to stop the madness and think twice before buying gifts for the holidays.When we buy for ourselves, every dollar we spend produces at least a dollar in satisfaction, because we shop carefully and purchase items that are worth more than they cost. Gift giving is different. We make less-informed choices, max out on credit to buy gifts worth less than the money spent, and leave recipients less than satisfied, creating what Waldfogel calls "deadweight loss." Waldfogel indicates that this waste isn't confined to Americans--most major economies share in this orgy of wealth destruction. While recognizing the difficulties of altering current trends, Waldfogel offers viable gift-giving alternatives.By reprioritizing our gift-giving habits, Scroogenomics proves that we can still maintain the economy without gouging our wallets, and reclaim the true spirit of the holiday season.

©2009 Princeton University Press (P)2009 Princeton University Press
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Kritikerstimmen

"[Waldfogel] crackles with insight and intriguing stats. We're sold." ( Fast Company)
"Waldfogel delivers a badly needed poke in the eye at holiday-time consumer madness, positing that not only is compulsory gift giving stressful and expensive, but it's economically unsound.... This lively, spot-on book may be the one gift that still makes sense to buy come Black Friday. ( Publishers Weekly)(Publishers Weekly )

Das sagen andere Hörer zu Scroogenomics

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.