One Up Titelbild

One Up

Creativity, Competition, and the Global Business of Video Games

Reinhören
Zeitlich begrenztes Angebot

3 Monate kostenlos
0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 31. Juli 2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen
Aktiviere das befristete Angebot, mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach 3 Monaten bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

One Up

Von: Joost van Dreunen
Gesprochen von: Steve Marvel
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 31. Juli 2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

Für 17,95 € kaufen

Für 17,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

What explains the massive worldwide success of video games such as Fortnite, Minecraft, and Pokemon Go? Game companies and their popularity are poorly understood and often ignored from the standpoint of traditional business strategy. What lessons can we draw from its major successes and failures about the future of entertainment?

One Up offers a pioneering empirical analysis of innovation and strategy in the video game industry to explain how it has evolved from a fringe activity to become a mainstream form of entertainment. Joost van Dreunen analyzes how game makers, publishers, and platform holders have tackled strategic challenges to make the video game industry what it is today. Using more than three decades of rigorously compiled industry data, he demonstrates that video game companies flourish when they bring the same level of creativity to business strategy that they bring to game design.

Filled with case studies of companies such as Activision Blizzard, Apple, Electronic Arts, Epic Games, Microsoft, Nexon, Sony, Take-Two Interactive, Tencent, and Valve, this book forces us to rethink common misconceptions around the emergence of digital and mobile gaming. One Up is required for investors, creatives, managers, and anyone looking to learn about the major drivers of change and growth in contemporary entertainment.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying PDF will be available in your Audible Library along with the audio.

©2020 Columbia University Press (P)2024 Tantor
Arbeitsplatz- & Organisationsverhalten Management & Leadership

Das sagen andere Hörer zu One Up

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.