On Teaching and Learning Christian Ethics
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 21,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Tom Parks
-
Von:
-
D. Stephen Long
Über diesen Titel
An expansion of the discipline of ethics demonstrates that Aquinas's "infusing of virtue" makes better sense of the moral life than finding a method to guide action
While teaching ethics is universally applauded, how one goes about it is much more difficult and contested than is often recognized.
On Teaching and Learning Christian Ethics addresses what it means to teach and learn ethics through a thorough comparison of two ethicists, Henry Sidgwick and F. D. Maurice. Where Sidgwick understood ethics as developing a method for guiding voluntary action to what is right, Maurice maintained that ethics concerns life as a whole, and that requires placing it within a metaphysical and theological realm in which the good is much more definitive than right. This comparative history argues that Maurice's use of Thomas Aquinas's "infusing of virtue" makes better sense of the moral life of ordinary persons than the specialized, academic discipline Sidgwick bequeathed. Long expands the discipline of ethics through the central theme of his work: that moral life is a gift rather than an achievement. He provides a clear argument in favor of a more holistic approach to teaching ethics.
©2024 Georgetown University Press (P)2024 Tantor