Marketing Lessons from the Grateful Dead Titelbild

Marketing Lessons from the Grateful Dead

What Every Business Can Learn from the Most Iconic Band in History

Reinhören

0,00 € - Kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Marketing Lessons from the Grateful Dead

Von: David Meerman Scott, Brian Halligan
Gesprochen von: Brian Halligan, David Meerman Scott
0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 19,95 € kaufen

Für 19,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

The Grateful Dead: rock Legends, marketing pioneers.

The Grateful Dead broke almost every rule in the music industry book. They encouraged their fans to record shows and trade tapes; they built a mailing list and sold concert tickets directly to fans; and they built their business model on live concerts, not album sales. By cultivating a dedicated, active community, collaborating with their audience to co-create the Deadhead lifestyle, and giving away “freemium” content, the Dead pioneered many social media and inbound marketing concepts successfully used by businesses across all industries today.

Written by marketing gurus and lifelong Deadheads David Meerman Scott and Brian Halligan, Marketing Lessons from the Grateful Dead gives you key innovations from the Dead’s approach you can apply to your business. Find out how to make your fans equal partners in your journey, “lose control” to win, create passionate loyalty, and experience the kind of marketing gains that will not fade away!

©2010 David Meerman Scott, Brian Halligan (P)2010 Gildan Media Corp
Marketing & Vertrieb
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Kritikerstimmen

“Demand everything. Expect nothing.” (Bill Kreutzmann, cofounder and drummer, the Grateful Dead)
“I miss Jerry. And I wonder…is your brand iconic? Why not? Hint: it has nothing whatsoever to do with hemp brownies. Becoming iconic is a choice.” (Seth Godin, author of Linchpin, blogger, Deadhead)

Das sagen andere Hörer zu Marketing Lessons from the Grateful Dead

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 3.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.