Make It New Titelbild

Make It New

The History of Silicon Valley Design

Reinhören

0,00 € - Kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Make It New

Von: Barry N. Katz
Gesprochen von: Sean Ptratt
0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 25,95 € kaufen

Für 25,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

California's Silicon Valley is home to the greatest concentration of designers in the world: corporate design offices at flagship technology companies and volunteers at nonprofit NGOs; global design consultancies and boutique studios; research laboratories and academic design programs. Together they form the interconnected network that is Silicon Valley. Apple products are famously "designed in California", but, as Barry Katz shows in this first-ever, extensively illustrated history, the role of design in Silicon Valley began decades before Steve Jobs and Steve Wozniak dreamed up Apple in a garage.

Offering a thoroughly original view of the subject, Katz tells how design helped transform Silicon Valley into the most powerful engine of innovation in the world. From Hewlett-Packard and Ampex in the 1950s to Google and Facebook today, design has provided the bridge between research and development, art and engineering, technical performance and human behavior. Katz traces the origins of all of the leading consultancies - including IDEO, frog, and Lunar - and shows the process by which some of the world's most influential companies came to place design at the center of their business strategies. At the same time, universities, foundations, and even governments have learned to apply "design thinking" to their missions.

Drawing on unprecedented access to a vast array of primary sources and interviews with nearly every influential design leader - including Douglas Engelbart, Steve Jobs, and Don Norman - Katz reveals design to be the missing link in Silicon Valley's ecosystem of innovation.

©2015 Massachusetts Institute of Technology (P)2015 Gildan Media LLC
Nord-, Mittel- & Südamerika Wirtschaft & Karriere
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Kritikerstimmen

"Barry Katz's history is a delight for experts and accidental readers alike, as it touches upon so many icons and necessary fixtures of everyday life." (Paola Antonelli, senior curator, Architecture & Design, and director, Research & Development, The Museum of Modern Art)

Das sagen andere Hörer zu Make It New

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    2
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    3
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    3
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.