Made to Stick Titelbild

Made to Stick

Why Some Ideas Survive and Others Die

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Made to Stick

Von: Chip Heath, Dan Heath
Gesprochen von: Charles Kahlenberg
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 21,95 € kaufen

Für 21,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

NEW YORK TIMES BESTSELLER • The instant classic about why some ideas thrive, why others die, and how to make your ideas stick.

“Anyone interested in influencing others—to buy, to vote, to learn, to diet, to give to charity or to start a revolution—can learn from this book.”—
The Washington Post

Mark Twain once observed, “A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on.” His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus news stories circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas—entrepreneurs, teachers, politicians, and journalists—struggle to make them “stick.”

In Made to Stick, Chip and Dan Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the human scale principle, using the Velcro Theory of Memory, and creating curiosity gaps. Along the way, we discover that sticky messages of all kinds—from the infamous “kidney theft ring” hoax to a coach’s lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony—draw their power from the same six traits.

Made to Stick will transform the way you communicate. It’s a fast-paced tour of success stories (and failures): the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of the Mother Teresa Effect; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice.

Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winning ideas—and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick.

©2006 Chip Heath and Dan Heath (P)2007 Random House, Inc.
Erfolg im Beruf Kommunikation & soziale Kompetenz Seelische & Geistige Gesundheit Soziologie Sprache, Vokabeln & Grammatik
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Contagious Titelbild
Switch Titelbild
Influence, New and Expanded Titelbild
Building a StoryBrand Titelbild
Hooked: How to Build Habit-Forming Products Titelbild
Everybody Writes (2nd Edition) Titelbild
Predictably Irrational Titelbild
Zero to One Titelbild
Never Split the Difference Titelbild
Magic Words Titelbild
$100M Leads Titelbild
The Power of Moments Titelbild
Inspired Titelbild
Sales Pitch Titelbild
Start with Why Titelbild
Influence Titelbild

Kritikerstimmen

"An entertaining, practical guide to effective communication. Fun...and solidly researched." ( Publishers Weekly)

Das sagen andere Hörer zu Made to Stick

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    147
  • 4 Sterne
    47
  • 3 Sterne
    16
  • 2 Sterne
    4
  • 1 Stern
    2
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    108
  • 4 Sterne
    31
  • 3 Sterne
    10
  • 2 Sterne
    2
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    104
  • 4 Sterne
    34
  • 3 Sterne
    9
  • 2 Sterne
    3
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    4 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Einfaches Framework, tolle Beispiele

Das Buch hilft dabei jede Idee und wie man sie kommuniziert zu überdenken, um sie noch besser zu machen. Die inspirierenden Beispiele sind ansxhaulich und sticky.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    3 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

concept

thought through. From beginning to end. Dan Heath is a pleasent planer, and uses repetition without sounding repeatetive

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Fascinating and highly concrete

Everyone who needs to present an important idea in his life to other people should take the time read or hear this book.
Good communication is hard. This book helped me to think about my topic from a other angle. It helped me handling "the curse of knowledge"!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

2 Leute fanden das hilfreich

  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Insightful & not boring

It was plaseure. Some of the mentioned stories are nice to share with friends - even small talk at the party.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

  • Gesamt
    3 out of 5 stars
  • Sprecher
    3 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

Great book but tiring to read

This book has the right ingredients for what I was looking for as someone who has to make a pitch to investors. Unfortunately this could have perfectly fit in one chapter. 10% substance 90% story examples.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

1 Person fand das hilfreich