How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series) Titelbild

How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series)

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series)

Von: Michael Rogan
Gesprochen von: Greg Zarcone
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 4,95 € kaufen

Für 4,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Want to know how to write a script that people will remember, and can catch the attention of producers and other above-the-line talent? (Don't worry about agents; they don't want to talk to you). Nail your dialogue. Really. Now I know you've heard all the maxims: Film is a Visual Medium; You Can Either Write Dialogue or You Can't. And they both sound very logical. And esteemed writers, such as David Mamet, have been preaching them for years.

But, in my not so humble opinion, they're both total bullcrap. Yes, when learning how to write a movie you want to focus on structure and plot. And you don't want dialogue-heavy scenes where characters sit in coffee shops for three pages. But dialogue is the ONE PART of movie scripts that readers, producers, story editors and development exectuives will absolutely read. The same can't be said for your scene description.

I know, that breaks your heart. (You spent hours working on your lean description of a car chase involving nuns on mopeds). But when skimming, and lots of script readers skim, dialogue is the most efficient/easiest way to do it. So if it's so important how he heck do we get you better at it.

©2013 Michael Rogan (P)2013 Michael Rogan
Kunst Unterhaltung & Darstellende Künste
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Das sagen andere Hörer zu How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series)

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.