How It Feels to Be Free Titelbild

How It Feels to Be Free

Black Women Entertainers and the Civil Rights Movement

Reinhören

0,00 € - Kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige monatlich und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

How It Feels to Be Free

Von: Ruth Feldstein
Gesprochen von: Adenrele Ojo
0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 21,95 € kaufen

Für 21,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

In 1964, Nina Simone sat at a piano in New York's Carnegie Hall to play what she called a "show tune". Simone, and her song, became icons of the civil rights movement. But her confrontational style was not the only path taken by black women entertainers.

In How It Feels to Be Free, Ruth Feldstein examines celebrated black women performers, illuminating the risks they took, their roles at home and abroad, and the ways that they raised the issue of gender amid their demands for black liberation. Feldstein focuses on six women who made names for themselves in the music, film, and television industries: Simone, Lena Horne, Miriam Makeba, Abbey Lincoln, Diahann Carroll, and Cicely Tyson. These women did not simply mirror black activism; their performances helped constitute the era's political history. Makeba connected America's struggle for civil rights to the fight against apartheid in South Africa, while Simone sparked high-profile controversy with her incendiary lyrics. In 1968, Hollywood cast the outspoken Lincoln as a maid to a white family in For Love of Ivy. That same year, Diahann Carroll took on the starring role in the television series Julia.

How It Feels to Be Free demonstrates that entertainment was not always just entertainment and that "We Shall Overcome" was not the only soundtrack to the civil rights movement.

©2013 Ruth Feldstein (P)2021 Tantor
Demografie Geschlechterforschung Nord-, Mittel- & Südamerika Politik & Regierungen Sozialwissenschaften

Das sagen andere Hörer zu How It Feels to Be Free

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.