Getting Organized in the Google Era
How to Get Stuff out of Your Head, Find It When You Need It, and Get It Done Right
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 24,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Douglas Merrill
Über diesen Titel
Whether it's a faulty memory, a tendency to multitask, or difficulty managing our time, every one of us has limitations conspiring to keep us from being organized. But, as organizational guru and former Google CIO Douglas C. Merrill points out, it isn't our fault. Our brains simply aren't designed to deal with the pressures and competing demands on our attention in today's fast-paced, information-saturated, digital world. What's more, he says, many of the ways in which our society is structured are outdated, imposing additional chaos that makes us feel stressed, scattered, and disorganized.
But it doesn't have to be this way. Luckily, we have a myriad of amazing new digital tools and technologies at our fingertips to help us manage the strains on our brains and on our lives; the trick is knowing when and how to use them. This is why Merrill, who helped spearhead Google's effort to "organize the world's information", offers a wealth of tips and strategies for how to use these new tools to become more organized, efficient, and successful than ever. But if you're looking for traditional, rigid, one-size-fits-all strategies for organization, this isn't the audiobook for you. Instead, Merrill draws on his intimate knowledge of how the brain works to help us develop fresh, innovative, and flexible systems of organization tailored to our individual goals, constraints, and lifestyles.
From how to harness the amazing power of search, to how to get the most out of cloud computing, to techniques for filtering through the enormous avalanche of information that assaults us at every turn, to tips for minimizing distractions and better integrating work and life, Getting Organized in the Google Era is chock-full of practical, invaluable, and often counterintuitive advice for anyone who wants to be more organized and productive - and less stressed - in our 21st-century world.
©2010 Douglas Merrill & James A. Martin (P)2010 Random HouseDas sagen andere Hörer zu Getting Organized in the Google Era
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Julius L. Moltgen
- 03.01.2015
Surprisingly good - will save you a lot of time!
Würden Sie Getting Organized in the Google Era noch mal anhören? Warum?
The author recommends to get organized rather than multitask. However I am still used to multitasking and will listen to this book 2-3 times to make sure I get it all.
Was wäre für andere Hörer sonst noch hilfreich zu wissen, um das Hörbuch richtig einschätzen zu können?
From the title I assumed this was going to be some kind of Google Manual on how to use all the different tools efficiently. While this is true in some chapters the book does not explain the latest innovations. It makes up for this by introducing many other tools and strategies I had ignored.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.
1 Person fand das hilfreich
-
Gesamt
-
Sprecher
-
Geschichte
- Joachim B
- 28.12.2011
Exzellent
Ich liebe dieses Buch; nach dem Hörbuch habe ich mir auch die Hardcover-Ausgabe besorgt. Merrill's Sicht entspricht meinem kreativ-chaotischen Stil; ich kann ordentlich und effektiv sein ohne zu viele meiner geliebten Marotten und meiner Spontaneität aufzugeben. Merrill geht vor allem auf elektronische Helferlein ein; er erklärt wie er es - trotz einer Dyslexie - bis an die Spitze von Top Unternehmen wie Google geschafft hat. Natürlich kann man nicht alles übernehmen; einige Tipps sind leider mittlerweile schon veraltet (zB Google Desktop Search); dennoch bietet dieses Buch eine Fülle von extrem nützlichem Wissen.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Sie haben diese Rezension bewertet.
Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.