France: An Adventure History
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 16,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Tom Lawrence
-
Von:
-
Graham Robb
Über diesen Titel
A SPECTATOR and PROSPECT Book of the Year
France: An Adventure History is a profoundly original and endlessly entertaining history of France, from the first century BC to the present day, based on countless new discoveries and thirty years of exploring France on foot, by bicycle and in the library.
Beginning with the Roman army’s first recorded encounter with the Gauls and ending with the Gilets Jaunes protests in the era of Emmanuel Macron, each chapter is an adventure in its own right. Along the way, readers will find the usual faces, events and themes of French history – Louis XIV, the French Revolution, the French Résistance, the Tour de France – but all presented in a shining new light.
Graham Robb does not offer a standard dry list of facts and dates, but instead a panorama of France, teeming with characters, full of stories, journeys and coincidences, giving readers a thrilling sense of discovery and enlightenment. France: An Adventure History is a vivid, living history of one of the world’s most fascinating nations by a ceaselessly entertaining writer in complete command of subject and style.
PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying PDF will be available in your Audible Library along with the audio.
©2022 Graham Robb (P)2022 Macmillan Publishers International LimitedKritikerstimmen
"Packed full of discoveries." (Sunday Times)
"Ceaselessly interesting, knowledgeable and evocative." (Spectator)
"A rich and vibrant narrative...clear-eyed but imaginative storytelling." (Financial Times)