A Macat Analysis of Theodore Levitt's Marketing Myopia Titelbild

A Macat Analysis of Theodore Levitt's Marketing Myopia

Reinhören

0,00 € - kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

A Macat Analysis of Theodore Levitt's Marketing Myopia

Von: Elissavet Mamali, Monique Diderich
Gesprochen von: Macat.com
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 7,95 € kaufen

Für 7,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

German-born thinker Theodore Levitt's groundbreaking 1960 article Marketing Myopia established him as a world-famous business figure and led to him being dubbed "the father of modern marketing." At the time he published the piece, marketing did not even exist as a separate business discipline.

Recognizing that companies went bust when the market for their products dried up, Levitt set to finding out why. He wrote Marketing Myopia as a manifesto, aiming to upend the conventional company wisdom that viewed its product as paramount. Levitt found this thinking shortsighted. He saw the customer as central to the success of any business and urged companies in every industry to look at their products from the customers' point of view.

Levitt's straightforward writing style and real-world case studies quickly captured the attention of business people, while the academic community finally began to see "marketing" as a discipline worthy of study. His groundbreaking article became part of the core curriculum at business schools.

©2016 Macat Inc (P)2016 Macat Inc
Studienführer & Prüfungsvorbereitung
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Das sagen andere Hörer zu A Macat Analysis of Theodore Levitt's Marketing Myopia

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.